Dítě se učí v prostředí zaměřeném na ně samotné se učí v uspořádaném a připraveném prostředí se učí všemi smysly se učí svým vlastním tempem se učí od konkrétního k abstraktnímu se učí spontánně bez velkého úsilí se učí nové po zvládnutí předchozího získává větší úctu a důvěru k sobě samému rozvíjí úctu k druhým a k okolnímu světu získává jistotu v orientaci v prostředí stává se soběstačným a nezávislým stává se učiteli partnerem učí se sebehodnocení, není závislé na pochvale nebo trestu učí se dobrým způsobům při společenském styku učí se tichosti a koncentraci na práci učí se kázni při neřízených činnostech učí se udržovat uspořádané prostředí kolem sebe
| Učitel: je dítěti rádcem musí mít výbornou pozorovací schopnost musí umět nabídnout dítěti odpovídající aktivitu musí dítě aktivizovat, motivovat pozitivně hodnotí stále se vzdělává vede děti k lásce ke škole, k lidem, ke společnosti tvoří pozitivní klima třídy musí dokázat komunikovat s rodiči kdykoli je třeba chápe Montessori metodu jako cestu a je přesvědčený o její správnosti je schopen pracovat v týmu
|
|